Jak jsou na tom e-shopy

thumbnail

Mnohé naše e-shopy mají sklad velký jako asi vaše sklep a zboží objednali ze skladu velikosti rodinného domu a zas ti si objednali zboží ze skladu s mírou zahrady. Čili zboží jde z jednoho skladu do druhého a všude zůstane nějaká provize a to se ukáže na ceně která je o stovky větší neboť se do ní započetla cesta, lidé, čas který zboží strávil na skladě.

Jak je to se zahraničními firmami? Zboží objednají přímo z Číny nebo z místa výroby-samozřejmě hledají toho nejlevnějšího výrobce. 70% elektroniky od nich přeberou dceřiné sklady zač si účtují krásné částky. Zbývajících 30% elektroniky prodají ve vlastním e-shopu který často má ale nemusí mít nejlepší ceny elektroniky na trhu.

Všechno vypadá růžově a přece mnoho e-shopů se zavírá a krachují, případně jsou v obrovských dluzích. Čím to může být? No přece konkurencí! E-shopy, které jsou již známé mezi lidmi jako alza, mají vyhráno. Ale ty neznámé?

Čím je větší e-shop, tím nižší cena a to zabíjí malé e-shopy. Další věcí která ničí obchody jsou reklamace a kontrola. Mám pocit že mnoho reklamovaných produktů pochází práv od konkurence. A státní kontrola která vám najde nějaké chyby a vystaví vám 40 000eur pokutu vás položí na několik let. Takže doporučuji podporovat malé e-shopy.

„Člověk, který nikdy neplakal nežil opravdový život!“ Jan Werich